Az aréna istenei után az HBO-nak hála volt szerencsém a Trónok Harca első két részét is megtekintenem. Ha minden igaz, akkor mi az amerikai tv-premier előtt is láttuk, ami azért már tényleg nem kis dolog. Már önmagában ezért is le a kalappal. 

Mielőtt elfelejteném leírom, hogy aki kedvet kapna hozzá, de nincs előfizetve az HBO-ra, az is megnézheti 18-án az első részt, mivel kódolatlanul adják mindenhol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Már másodszorra voltam ilyen vetítésen, így már össze is tudom hasonlítani az előzővel. Azt tudom mondani, hogy rátettek egy lapáttal. Megvolt minden ami a Spartacuson. Rágcsakupon a büfében, fotózkodás kardokkal, poszter és fotó ajándékba a végén. Ezentúl ezt nevezhetjük standardnek?:)

Mesélem mit kaptunk ezúttal. Engem ugyan nem érint, de akik kocsival érkeztek, azok kaptak parkolójegyet. A belépőjegyünk nem papírból volt, hanem egy nagy érmét kellett felmutatni. Egyik oldalán Trónok Harca és HBO felirat, a másikon pedig egy rémfarkas látható "Közeleg a tél" és "Stark" felirattal. Kaptunk két papírkát amire én azt hittem, hogy valami ruhatárhoz lesz jó. Öcsém megkérdezte, hogy "Mivan lesz tombola is?". Nevetve mondtam, hogy nem hiszem. Aztán már hittem. A két rész közt lehetett nyerni pólót, toppot, és a szereplők által aláírt dolgokat (3 plakát 2 szórólap vagy mifene). Akinek kihúzták a számát, annak egy könnyű kérdésre kellett válaszolnia a nyereményért. 

Összességében tehát a szervezés csak jobb lett. Méltatnám tovább is, de csak ismételni tudnám magam. Gondolkodtam egy jó dicséreten. Ez jutott eszembe: nyugatias. Az egészre ez a legjobb szó és a legnagyobb dicséret.

 Most pedig térjünk rá magára a sorozatra. A legfontosabb, hogy nem olvastam a könyvet, aminek alapján készül a sorozat. De direkt nem olvastam el róla semmi konkrétat, hogy ne okozzon csalódást. Sean Bean miatt volt bennem egy olyan gondolat, hogy ez valami Gyűrűk Ura szerű dolog lesz. Éppen ezért nem tartom szerencsésnek, hogy ő lett a főszereplő. Egy hasonló stílusú dologba beválogatni szerintem hatalmas baklövés. Amikor csak megláttam az én fejemben mindig felvillant a Boromir felirat. Pedig a színésszel nem lenne baj. Sőt aki nem látta a filmet vagy nem én vagyok, azt valószínű, hogy nem is fogja zavarni.

Ha már a színészeknél tartok. Peter Dinklage nem csak a legjobb karaktert kapta meg, de remekül is hozza. Kiemelni egyedül csak őt tudnám, de ez nem azt jelenti, hogy a többi színésszel gond lenne. Egy kivételével mind remekre sikerült. A Herceget alakító srácot már most utálom. Zseniális Draco Malfoy lett volna belőle:D

A Viserys Targaryent megformáló Harry Lloyd volt az egyetlen melléfogás szerintem, de még lesz ideje meggyőzni az ellenkezőről.

Merthogy eddig ugyan nem írtam, de az nem kétséges, hogy folytatni fogom. Egyébként szerencse, hogy két részt adtak, mert az első rész nem volt annyira meggyőző. Túl sok karaktert akartak bemutatni egyetlen részben. Ugyan én nem vesztem el, de hallottam a környezetemből, hogy egymást kérdezgették, hogy most akkor ki kicsoda.

Egyébként a rész elég keményen kezdett, a moziban pedig különösen hatásos volt. A főcím után viszont leült a történet és az egész rész elég langyos volt. A rész vége azért olyan volt, hogy tombola helyett már inkább néztem volna a következőt.A második rész viszont már nagyon rendben volt. Minden téren kicsit jobban összeálltak a dolgok.

Innentől egy kis fényezés. A legjobb az egész sorozatban a megteremtett univerzum, aminek van egy nagyon magával ragadó hangulata. Kicsit meseszerű, de a középkori hangulat miatt egyben valóságos is. Az már egyéni dolog, hogy én jobban örülnék egy hangyányival több "varázslatnak". Idővel biztos több lesz, hiszen a "Mások" még csak épphogy felbukkantak. 

Összességében tehát lehet, hogy az első két részben kevés volt a varázslat, de maga a sorozatnak megvan a maga varázsa amiért érdemes lesz nézni.

Végül pedig szeretném megint megköszönni az HBO-nak, hogy megint ott lehettem a rendezvényükön.Fantasztikus élmény volt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr492830933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása