Érdekes témába botlottam nem rég a youtube-on. Ebben a rajzfilmben (Pöttöm kalandok) az alkoholtól próbálják meg elrettenteni a kölköket. Az alapgondolat szerintem nem rossz, hiszen a tv sok családban a harmadik szülőnek számít (jobb esetben), így baromi nagy hatással van a gyerekekre. Nagyon óvatosnak kell vele lenni, de szerintem elég, ha tudat alatt olyan dolgokat ver a gyerekek fejébe mint pl.: ne szemetelj. Szerintem azok közt akik nézik ezt a rajzfilmet, még sokáig fel sem merült volna a piálás (bár minden egyre korábban történik), így szerintem értelmét veszti az epizód és egy 6 éves gyereknek tényleg kicsit durva a vége. Ami talán ennél is veszélyesebb, hogy pont fordítva sül el a dolog (nyilván ezért tiltották le). Mellesleg anno én is néztem ezt a rajzfilmet a TV2 hétvégi matinéjában adták. Szerettem is bár kedvenc azért nem volt. Ja és a poén a végén üt, úgyhogy érdemes végignézni vagy csak odatekerni.

 

Miután ezt láttam tovább keresgéltem hasonló rajzfilmek után, de valaki már összegyűjtötte őket egy csokorba:

A Tom&Jerry-s jelenetre konkrétan emlékszem - talán többször is láttam. A Náci Donald Kacsát is láttam már a neten. A legtöbbet érthető módon a nácis táma miatt bannolták.

Ha a bejegyzésben volt alkohol, akkor legyen egy dohányos is. Megint csak Donald kacsa húzta ki elő a gyufát:

Más idők voltak az biztos. De szerintem minden amit még az én korosztályom látott (nálam öregebbek meg pláne) ezerszer igényesebb volt, mint a mai rajzfilmek. Elég csak a Frédi és Bénire gondolni a Romhányi szöveggel. Ha lesz valaha gyerekem, az tuti, hogy nem kapcsolhatja be a tv-t, inkább töltök majd le neki olyasmit, amit én már kölökkoromban leteszteltem:) De a lényeg, hogy inkább megnézetném a gyerekkel ezeket (és mennék be a fogadó órára az óvodába, ha a gyerek horogkeresztet rajzolt) , mint bármelyik mai ócskaságot. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr592873254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása