Három rész! Igaz másfél órás epizódok. Ahogy Ricky Gervais mondta: "quality not quantity". Ebben a felfogásban készült ez a három is. A középső epizód kicsit gyengébbre sikerült, de csak a kiemelkedően jó 1. és 3.rész mellett tűnt annak. 

Sherlock Holmes-t szerintem senkinek sem kell bemutatnom. Az angolok fogták és elhelyezték a mai korban. Remek példa arra, hogy ettől nem kell félni, mert lehet ezt jól is csinálni.

Ehhez kellett az is, hogy a két főszerepben parádés színészek brillírozzanak. Martin Freemant mindig is bírtam, főleg a The Office miatt. A Sherlock-ot alakító Benedict Cumberbatch-ot nem ismertem, de gyorsan meggyőzött. 

Vicces, de talán nem csak nekem ugrik be Sheldon a The Big Bang Theory-ból, az új Sherlock-ról. Mindenesetre nagyon érdekes, hogy mit hoztak ki belőle.

Óhatatlan, hogy aki látta az ne hasonlítsa össze a sorozatot a nem olyan régi Robert Downey-s Sherlock Holmes filmmel. Azt tudnám mondani, hogy más a felfogás, másoknak készült, így felesleges is lenne nagyon belemenni. Egyébként nekem mindkettő tetszett, de ha döntenem kéne, mindenképp a sorozatra voksolnék. 

Egyetlen negatívum jut eszembe (persze azon kívül, hogy kevés részt csináltak): előfordult, hogy Sherlock le lett butítva. Konkrétan az első részre gondolok. Körülírja, hogy kiféle lehet a gyilkos és míg máskor egy karcolásból egyből hipergyorsan következtet a megoldásra, addig itt nem ugrik be neki. Ez így elég gyengének tűnt, de biztos megvolt az oka, hogy így csinálták meg (ki kellett húzni a másfél órát?).

Negatívumnak nem tudnám mondani, inkább csak pofátlanságnak azt, ahogy az utolsó részt befejezték. Mivel én csak most néztem meg, nekem nem kell egy évet várnom a folytatásra, de így is nagy kitolásnak érzem.

Amúgy ez is jól jelzi, hogy mennyire jó a sorozat. Ilyen dolgokba tudtam csak belekötni. Anglia nálam megint bizonyított, mondhatni hozta a formáját. Nem is olyan sokára pedig jön a második évad. Türelem!

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr902854082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása