Kezdeném rögtön azzal, hogy baromira bajban vagyok ezzel az írással. Több mint egy hete láttam az utolsó részt, de egyszerűen nem bírtam összehozni róla egy értelmes bejegyzést. Persze nem kizárt, hogy ez most sem sikerül.

Rengeteg mindent váltott ki belőlem nem csak az évad, külön a finálé is. De nem csak belőlem. Miután megnéztem egyből elkezdtem olvasgatni róla a véleményeket. A sorozatjunkien ezer fölött volt a kommentek száma. A terv az volt, hogy végig fogom olvasni az egészet, de úgy a felénél már nem igazán olvastam olyan véleményt amit már egyszer valaki ne írt volna le. Ettől függetlenül érdekes volt látni azt, hogy mennyire megosztotta a finálé a nézőket. Az egyik véglet az volt aki közölte, hogy a befejezés olyan volt mint az egész sorozat TÖKÉLETES és ő bizony tökösen bevallja: végigbőgte az egészet. A másik pedig az aki az asztalt csapkodva követeli vissza a sorozatra pazarolt idejét, vagy nemes egyszerűséggel annyit írt: "jól meg lettünk szopatva". A tovább mögött arról, hogy én melyik táborba tartozom, pár fináléról, az évadról, és magáról a sorozatról is. (SPOILER ELŐFORDULHAT)

 

 

Volt időm végiggondolni és sajnos vagy nem sajnos én is beállok a fanyalgók táborába. Mielőtt bárki arra gondolna, hogy biztos azért, mert nem esett le, hogy miről volt szó (amit persze pontosan senki nem tud), jelezném hogy én vagyok ez a kis sárga nyúl:

 Persze minden attól függ, hogy ki mit várt a sorozattól. Belátom ebből a szempontból a hiba bennem van, mert valahol végig reméltem, hogy igenis kapunk pár értelmes választ. Valahol ott kellett volna abbahagynom a reménykedést, amikor egy batár nagy kerékkel elforgatták a szigetet, sőt vele még az időt is. Csak én érzem ezt leírva is baromságnak? Az rendbe van, hogy sok mindent úgymond a fantáziánkra bíznak. De van egy határ amibe már nem tudok beleképzelni semmit, mert batár nagy világító táblához érkezik az agyam, amire az van írva: VIGYÁZAT!!! ROHADT NAGY BAROMSÁG. 

Pedig lehet ezt normálisan is csinálni. A legjobb példa erre a Maffiózók befejezése. Aki még nem látta a sorozatot, az ezt a bekezdést most ugorja át, mert azt a sorozatot mindenkinek látnia kell. Szóval ott is hat évadon keresztül figyeltük Tony-t majd a fináléban egyszerűen elvágták a képet és ugye annyi. Rád van bízva, hogy te milyen sorsot szánsz neki. Ott tényleg a fantáziádra van bízva a dolog. Azt a befejezést pedig kifejezetten szerettem, sőt csodáltam a készítőket érte.

Nem akarok most belemenni a logikai buktatókba, mert más oldalakon ezt nálam sokkal profibban összeszedték már szerintem, de az tény, hogy van belőlük nem is kevés.

Azt viszont beismerem, hogy a lehető legjobb lezárást találták ki a készítők. Ez volt a lehető legkisebb rossz. Mert ekkora felvezetés után tényleg képtelenség olyan befejezést írni, amivel mindenki maradéktalanul boldog. Viszont abban ők is hibásak, hogy túl nagy és túl hosszú volt a dobpergés.  

 

Talán erre ők is rájöttek, így erőteljesen rámentek az érzelmi vonalra. Ahogy pedig a reakciók közt olvastam, sokan tényleg végigbőgték a finálét. Fene se tudja kiben van a hiba. Maradjunk annyiban, hogy én érzéketlen tuskó vagyok és engem tényleg nehéz meghatni.

Amúgy a finálé a sorozathoz képest meglepően szájbarágós volt, ennek ellenére voltak akik nem értették meg ami azért elég furcsa. 

Kiemelném még a keretet, ami nagyon szép volt és nekem is nagyon tetszett (Jack kinyitja a szemét - lecsukja). Külön poén volt, hogy a blöki is befutott a végére.

Röviden kicsit az évadról. Nagyon nyögvenyelősre sikerült, amit ez a: "hozzámértél óóó már emlékszem" dolog erőltetése okozott. Talán a fogalmazásból kiderült, hogy ez sem tetszett. Ami a legnagyobb húzás volt az egész évadban, az Jack önként jelentkezése Jacob posztjára. Ahogy azt NemLocke mondta túl kiszámítható. Viszont annyira kiszámítható volt, hogy senki nem rá számított. Asszem így érthető.

Nem tudom kiben merült fel ez az évad közben. De engem nagyon foglalkoztatott egy momentum, mégpedig Jin halála. Ugye ő elmenekülhetett volna, de akkor Sunt ott kellett volna hagyni. Ezt ő nem tette, hanem kéz a kézben haltak meg. Viszont végig azt vártam, hogy esetleg Sun feldobja az ötletet, hogy Jin távozzon és nevelje fel a lányukat. Ezt én baromira furcsálltam, de máshol nem olvastam, hogy valakit ez zavart volna.

A végére pedig magáról az egész sorozatról. A legfontosabb kérdés az, hogy megbántam-e hogy végignéztem és nem hagytam abba ahogy anno a 2-3. évad tájékán már egyszer megtettem. A válasz egy határozatlan nem. Bár az első három évad egyértelműen a legjobb, ami utána következett az már nagyon hullámzó volt. Ennek ellenére is volt pár karakter aki miatt érdemes volt végignézni. A kedvencem végig Sawyer volt ez nem is kérdés. Mellette még Hugo és Miles volt az nagyon akiket bírtam. 

Nem vagyunk egyformák, de én mindenképp vitatnám a sorozattól a "minden idők legjobb sorozata" és az ehhez hasonló jelzőket. Nálam még a legjobb tízben sincs. De azért nincs harag.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr272761046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása