Sajnos végére értem Ricky Gervais és Stephen Merchant másik zseniális sorozatának is. Két 6 részes évad és egy 80 perces Karácsonyi különkiadás ami lezárja a sorozatot. És bár Ricky Gervais azt nyilatkozta a sorozatról, hogy "soha ne mond, hogy soha" én nem hiszem, hogy folytatni fogja. De én örülnék a legjobban, ha nem lenne igazam.

A pilotról már itt írtam, úgyhogy az alaphelyzetet nem írnám le újból. Nem írtam külön-külön az évadokról, a sorozat hossza miatt. Bár utólag visszagondolva megtehettem volna, mert ennek ellenére lehet róluk írni.

Az első évad sokkal könnyedebb volt, inkább csak a statisztasorsról szól, és a filmiparba való bekerülés nehézségeiről szólt, de arról is tényleg könnyed stílusban, sok poénnal. 

A második évadra megváltoztak a dolgok: a hősünk sikeres lesz, de nem azt kapja, amire vágyott. Az évad főleg azzal foglalkozik, hogy a hírnév és a média mennyire meg tudja változtatni az embert. Még itt is viszonylag sok a poén, de már egyre borúsabb, sokszor szomorú egy-egy epizód.

Majd a befejező részben végképp elborul minden és gyakorlatilag 78 perc tömény szomorúság majd 2 perc vigyorgás a végére.

De ez az ami jellemző az egész sorozatra. Kínosabbnál kínosabb jelenetek (mint az Amerikai pitében, csak kultúráltabb stílusban), olyannyira, hogy az ember legszivesebben néha odarohanna a tévéhez és kikapcsolná az egészet. Majd ez a feszültség, kellemetlen érzés felszabadul és kirobban a következő poénnál. Valahogy így nevettet ez a páros.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem esett még sok szó a páros másik tagjáról Stephen Merchant-ről. Ő a főhős (Andy) ügynökét alakítja. Elképesztően jó karaktere van, nagyon eltalálták. Akiről még kevesebb szó esett az Andy legjobb barátja: Maggie - ő is statiszta, és egy gyerekes, kedves lányt alakít, aki igen fontos szerepet tölt be Andy életében. Legjobb barát, vagy szerelem, igazából nehéz eldönteni, de nem is kell. A lényeg, hogy fontos Andynek, és a barátságuk fogja Andyt kihúzni a "média mocskos mocsarából" :D

Ez amúgy elég sokat el is árul a sorozat mondanivalójáról is. De ha valakit ez nem érdekel, a sorozatot a poénok miatt is érdemes végignézni.

Végül egy kicsit arról is, ami ezt a sorozatot még különlegesebbé teszi: a sztárok. Akik sokszor hajlandók eljátszani önmaguk paródiáját, vagy annál is rosszabbat. Csináltam egy montázst a sorozatban felbukkanó szereplőkről, gondoltam könyebb mint leírni (egy nagy...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Összességébeb tényleg csak ajánlani tudom ezt a sorozat egy bepróbálásra mindenképp. Akinek bejön, az rá fog kattanni, akinek pedig az első rész sem tetszik, annak nem érdemes erőltetnie. Nem szeretem pontozni a sorozatokat, de ez nekem így 10/10.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr852149624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása