Azt ígértem, hogy hamar írok majd a sorozatról, de miután megírtam kifagyott az egész blog.hu és elveszett az egész bejegyzésem. Kétszer megírni valamit pedig nagyon utálok de mégis megteszem mert egy mazochista publicista vagyok.

Kezdjük a magyar címmel. Baromi szar. Ennyi elég is róla. 

A Breaking Bad egy hatalmas klisére épít. Egy jómunkásember kémiatanár, aki másodállásban is bukdácsol a mókuskerékben, hogy eltartsa a terhes feleségét és a fogyatékos fiát megtudja, hogy tüdőrákos. Kezeléssel együtt sem húzza már sokáig. Ezzel el is kezdődik élete hátralévő része. Megváltozik: többet szeretkezik, kiáll magáért és szeretteiért stb. Ja és persze elkezd metamfetamint kotyvasztani egy régi tanítványával.

 Ez ugye alapból felkeltheti az ember érdeklődését, de láttunk már ehhez hasonló műveket. Mitől lenne ez jobb/több? 

Igaz az első évadban még nem jutottak el a kritikus pontig, de engem egyelőre nem is érdekel.

Az első amit meg kell említenem, az Bryan Cranston játéka. Eleinte nekem fel se tűnt, hogy ő az apa a Már megint Malcolm-ból. Nem láttam belőle túl sok részt, csak elkaptam néhányat a CCn, de ott csak egy egyszerű ripacsnak tűnt. De ne szépítsük: az is volt. Itt viszont engem szinte minden rezdülése lenyűgözött (de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy néha itt is előbújt belőle a már megismert ripacs). Ennyit számítana egy jó rendező? Vagy a rutin? 

Ezt fejelik meg azzal, hogy az egész drámát nagyon közel hozzák a nézőhöz, majd egy váratlan pillanatban be is ránt. Aki látta annak elárulom engem hol kaptak el: krém. 

Ráadásként nem elhanyagolható, hogy mennyire vicces. Nem feltétlen hangosan nevetős (bár abból is van), hanem az egész alaphelyzet. Pár példa: tüdőrákos, pedig nem dohányzik; a társát, akivel drogot készít megvágta kémiából. 

Külön figyelmet érdemel a párosítás ami remekül működik. Főleg mint humorforrás, de a dráma szempontjából is nagyon fontosak.

Apró negatívum, hogy Walt társa néha elég harmatosat alakít és a 4.rész is kicsit unalmasra sikerült. De tényleg csak azért, hogy valami rosszat is írjak.

Tehát az első évadnak nagyon mestermunka szaga van. Már nagyon nézném a 2.évadot, de nem tudom, hogy mikor fogja leadni az RTL, ha egyáltalán leadja. Kapnak egy kis türelmi időt, aztán belevágok felirattal. 

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr12845836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása