sorozatos 2010.06.30. 01:54

Pilotok IV.

 

 Próbálgatom be a sorozatokat mostanában. Ennek oka, hogy egy sincs, amire úgy igazán rákattantam volna. Illetve egy van, a Spartacus, amit a pár bejegyzéssel ezelőtt jól lehúztam :D Arra viszont egy hetet kell várni mindig, úgyhogy kell más.

Bepróbáltam két klasszikus vígjátéksorozatot, sitcomot. Az egyik a Frasier - A dumagép (számomra érthetetlen a magyar cím, de mindegy)

A sorozat 11 évadot élt meg, és 11. a sorozatfinálék alltime nézettségi ranglistáján a maga 33,7 millió nézőjével. A számok meggyőzőek, de sajnos a sorozat kevésbé. Persze nem rossz még hangosan is felnevettem alatta, egy sitcomnál pedig ez nálam bőven elég.

A story: új életet kezd szülővárosában a középen kutyáttartó pszihológus, akinek betelefonálós rádióműsora van. Apja hozzáköltözik, mert már öreg és nem tudja magát ellátni. Az öreg folyton zsémbel, felforgatja fia életét. Jön még pár karakter: öccs,bejárónő, műsorvezetőtárs és Spagetti a kutya 

Összességében nemrossz ez, de nem szerethető. Pontosabban a főszereplő nem szerethető az apját és a kutyáját például kifejezetten bírom. Még pár részt adok neki, hátha megszeretem...

 A másik a lista első helyezettje, a M.A.S.H. Szintén 11 évaddal. Az utolsó részét pedig105,9 millióan látták. Valószínüleg ezt a számot már soha nem fogja megdönteni egyetlen sorozat sem.

Azt hiszem ezt a sorozatot tényleg nevezhetjük klasszikusnak. Ha egy epizódon majdnem 40 év múlva is lehet nevetni, akkor az kiállta az idő próbáját.
 
Már maga az alaphelyzet is érdekes: egy katonai mozgókórházban játszódik a koreai háború idején. Ennél kevés bizarabb helyszínt nehéz találni egy sitcomhoz. Ennek ellenére (vagy épp ezért) működik a dolog. 
 
Köszönhető ez a remek karakterek és gyors, szellemes dialógusoknak.
 
A két főszereplő amúgy emlékeztet egy kicst a Halálos fegyverből Mel Gibsonra, vagy a Rendőrakadémiából Mahoney-ra. Laza, szellemes, bírják a nők stb, de képtelenség őket nem kedvelni.
 
Már az első rész meggyőzött. Kizártnak tartom, hogy ne jöjjön az írás az első évadról.
 
 
 
 A Száddám-klán
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Igazából ez csak egy minisorozat. 4 rész összesen, darabja 60 perc. A BBC-HBO igényes produkciója az iraki diktátorról, Száddám Huszein hatalomra kerüléséről és bukásáról. Akit érdekelnek az ilyen témájú sorozatok, azoknak biztos ugyanúgy leköt, mint engem. Már azért is megérte elkezdeni, mert így elkezdtem utánaolvasni a dolgoknak, nehogy átverjenek :o)
 
Vámpír naplók

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előző bejegyzésben már leírtam a véleményem a mostani vámpíros őrületről. A Vámpír naplók első része után kicsit enyhültem, ugyanis ez határozottan jóra sikerült. Legalábbis így kell indítani egy sorozatot. Tökéletes első rész: megismersz mindenkit, és elkezd kibontani egy történetet, éppen annyira, hogy felkeltse az érdeklődésed, és tovább nézd. Kicsit érződik rajta, hogy a CW csinálta, de elvileg a célközönségük pont az én korosztályom, úgyhogy eddig jár a taps.

Lost

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Régebben néztem az RTL-en amikor elkezdték adni, és az első évadig végig is néztem nagyjából. Emlékszem milyen ideges voltam, hogy végre kinyitottak valami csatornafedelet erre lenéznek egy baromi mély aknába és vége. Na akkor mondtam azt, hogy köszi ebből elég. Most újra nekikezdtem, mivel tényleg csak jót hallottam róla és ajánlották is. Az első rész után a terv: ledarálom az évadot és meglátom, hogy hat rám, ha már nem emlékszem bizonyos részekre. De Sawyer beszólásai miatt amúgy is érdemes lenne nézni:)

Amúgy tippre a sorozat a Surviver és a Truman-show társításából született meg egy kis Jurassic Park-al megbolondítva :D

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatos.blog.hu/api/trackback/id/tr442119908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása